Friday, 15 February 2008

The check up and the verdict / De controle en het oordeel


This morning I went to the hospital for a check up visit. First they made some new X-rays.

Vanmorgen ging ik naar het ziekenhuis voor controle. Eerst werden er nieuwe röntgenfoto's gemaakt.


The proof: there really are 2 little screws in there! Been told they are made out of titanium, and should not set off metal detectors.
Verdict part A: fracture is healing well.

Het bewijs: er zitten echt twee schroefjes in! Er is mij verteld dat deze van titanium zijn en dat metaaldetectoren er niet op reageren.
Oordeel deel A: fractuur geneest goed.



But than they tried to remove the stitches. Showing that the skin was not healing as fast as we had hoped. So they quickly taped it up again.

Maar toen ze de hechtingen er uit probeerden te halen werd duidelijk dat de huid minder goed aan het genezen was dan we gehoopt hadden. Dus werd deze snel weer dichtgeplakt.


Verdict part B: mainly for the healing of the skin wound I need to completely stay of that foot for 2 more weeks. Next check up visit February 29. I tried to plea for just 1 more week.......... but no deal.......

Oordeel deel B: vooral voor de genezing van de huidwond mag ik het been nog 2 weken helemaal niet belasten. Volgende controle is 29 Februari. Heb nog geprobeerd om slechts 1 week extra rust opgelegd te krijgen, maar niet gelukt......

For the rest, I am doing well. Since last Sunday I more or less have my energy back. And since 3 days I recognise my foot again in the morning. I have noticed that keeping my foot up really high makes all the difference. So I shall continue to do that. This means that I do not spend a lot of time at my desk. So I am very behind in email, letter and thank you note writing. Guess I'll have plenty of time for catching up on all that in 2 more weeks, so bear with me.

Verder gaat het mij goed. Sinds afgelopen zondag voel ik mij weer energieker. En sinds 3 dagen herken ik 's-morgens mijn voet weer. Ik heb gemerkt dat mijn voet echt goed hoog houden al het verschil maakt. Dus dat zal ik blijven doen. Dit betekent wel dat ik niet veel tijd aan mijn werktafel doorbreng en ik loop dus erg achter met het beantwoorden van email, brieven en schrijven van bedankjes. Denk dat ik daar over 2 weken wel tijd zat voor zal hebben, even geduld dus.

This post could not have been written without the help of personal driver/wheelchair pusher/photographer and brother Pim: thank you!!!

Dit bericht had niet geschreven kunnen zonder de hulp van privé chauffeur/rolstoelduwer/fotograaf en broer Pim: dank!!!

1 comment:

Everydaythings said...

Sending extra healing vibes for your foot!!! hope youre up and about real soon Moni!!